ofseta druka

Ofseta druka no A līdz Z
parastā cilvēku valodā.

Jau sen gribēju uzrakstīt visu ofseta drukas procesu no idejas līdz gala realizācijai.

Sākšu ar to kas ir ofseta druka. Ofseta druka ir krāsas uzklāšana uz papīra ar ofseta iespiedplašu palīdzību, kas ir ievietotas ofsetdrukas mašīnā. Proces ir diezgan sarežģīts, bet vienkāršiem vārdiem runājot uz ofseta plates tiek izveidoti laukumi kuri pieņem un nodod krāsu, un ir laukumi kuri nepieņem un nenodod krāsu. Krāsu pārnešanai uz papīra vai uz kāda speciāla materiāla var būt gan speciāli uzjaukti krāsu toņi, gan arī standarta -CMYK (zila, sarkana, dzeltena un melna)krāsu tehnoloģiju, ar kurām tiek drukāti 95% darbi, jo ar CMYK krāsām var pārnest fotogrāfiju.

1. Ideja.

Jums ir radusies ideja, vai nepieciešamība izveidot darbu uz papīra. Tas nav nekas sarežģīts. Ir nepieciešams tikai mazliet pacietības un finasnses, atkarībā no tā cik liels būs darbs, un kādus pēcapstrādes Tuningus Jūs gribēsiet darbā redzēt.

Vajadzētu uzlikt jūsu ideju uz papīra skices formā. Paskatities vislabāk, kāda citu gatavu darbu, un izlemiet kas Jums no tā patīk, kas nepatīk. Piezvaniet savam draugam, kas strādā, vai kuram ir bijusi pieredze drukas darbu pasūtīšanā. Un sāciet lēnām meklēt maketētāju. Kad esat šo visu izdarījuši ejiet pie maketētāja.

2. Maketēšana

Manā skatījumā tas ir drukas visvarīgākais posms. Vislabāk, ja kāds var ieteikt maketētāju, kas ar savu darbu ir pierādijis, ka viņš ir atbildīgs. Svarīgi ir lai Jums patiktu maketētāja stils. Maketēšana ir daļēja māksla, un tapēc vajag, lai stils kurā strādā maketētājs, būtu Jums patīkams. Vēl svarīgi lai maketētājs būtu ar profesionālām zināšanām, maketu sagatavošanai drukai, kur ir zināmas prasības, lai tas darbs būtu gala rezultātā kvalitatīvs, un vizuāli baudāms.

3. Ofseta druka.

Tipogrāfiju, kura drukās Jums darbu ir jāizvēlās jau vēlams pirms Jūs esat griezušies pie maketētāja. Vislabāk protams ir izvēlēties tipogrāfiju pēc ieteikuma, jo kvalitāte un izgatavošanas laiks ir katrai tipogrāfijai ir dažāds. Pēc krīzes laikiem ļoti daudzas tipogrāfijas ir bankrotējušas, aizvērušās, apvienojušās, un var teikt gandrīz visām, kas ir uz doto mirkli drukas kvaltitāte ir ļoti augsta.

Var veikt nelielu tipogrāfiju aptauju par cenām. Bet kā mēs visi zinām, ja cena ir zema, tad noteikti ir iemesls kapēc tā ir zema, un diezvai visiem tas derēs. Tapēc ieteiktu neizvēlēties vislētāko cenu.

Dodam izvēlētai tipogrāfijai uzdevumu. Vienmēr varam lūgt lai tipogrāfija izveido paraugizdruku, kuru Jūs apstiprinat, lai nerodas pārpratumi pie darbs saņemšanas.

Svarīgi ir saskaņot papīru, jo ļoti daudz no svara, ir kādu produktu Jūs taisat. Ja Jūs pasūtat mapes, tās nedrīkst drukāt uz plāna reklāmas papīra. Iespējams Jūs gribat izgatavot savu produktu, uz kāda specifiska krāsaina papīra.

Vēl ir svarīgi noskaidrot, kādu apstrādi vēl ir iespējams veikt ar Jūsu darbu. Tas var būt izciršanas, laminēšanas, follispiedes pakalpojums utt. Parasti mūsu laikos tipogrāfija piedāvā šos pakalpojumus, lai arī vieņiem nav kāda ierīce, viņi to varēs izdarīt pie saviem partneriem. Ieteiktu izmantot vienas tipogrāfijas pakalpojumus, uz vienu konkrēto darbu, jo pašam to visu organizēt noteikti izmaksās pārāk dārgi, un ja radīsies problēmas , var gadīties ka viena tipogrāfija vainos pie kādas nekvalitatīvas detaļas otru tipogrāfiju.

4. Pēcapstrāde.

Lai kādu darbu Jūs pasūtītu tipogrāfijā, vienmēr būs vismaz viens pēcapstrādes posms. Apgriezšana būs vienmēr. Bet izņemot apgriezšanu, ir vēl daudz citi pēcapstrādes posmi – locīšana, skavošana, izciršana, lakošanu, follispiedi utt. Vajag lai viss jau pirms drukas būtu izrunāts, jo vienu posmu uzsākot cits vairs nebūs iespejams.

 

Lai Jums viss izdodas!

NRJ direktors

Armands Greiškāns